jan-en-fini-engeland-2017.reismee.nl

6e en 7e dag

Niet nadat ik een leuk gesprek had met de eigenaresse van de boerencamping over quilten, vertrokken we weer richting het westen. Zij was vroeger ook een quiltster, maar vanwege haar lichamelijke beperkingen kon ze niet meer quilten. Dat vond ze heel erg jammer. Er was nog nooit iemand op haar camping geweest die ook quiltte en ze vond het heel leuk om de quilt die ik gemaakt heb van de blokken die mijn moeder maakte, te zien. Ze gaf ons ook de tip om in Bath naar het American Museum te gaan waar nogal wat quilts hangen. Gaan we zeker doen.

Dus weer op weg langs ’s heren wegen naar de kust. Het blijft mooi de zee, in dit geval de oceaan. Steeds weer die golven op het strand. Zonder ophouden. Lekker gepicknickt op een bankje en gekeken naar de mensen die spelletjes aan het doen waren. Het was fris. Dat kon je ook zien aan de kleding die zij aanhadden. Er waren maar een stuk of 3 zwemmers!

Of je links of rechts keek, zo ver het oog reikte een prachtig strand. We konden hier niet langs de boulevard rijden wat jammer was, maar ‘de binnenlanden’ waren ook mooi. Prachtige huizen, goed verzorgd. Hier in Bournemouth was ik in 1971 een week op vakantie om kennis te maken met mijn au pair gezin waarmee ik naar de VS vertrok. Ik kon me er niets meer van herinneren!

Na een flinke klim, de duinen/kliffen zijn hier wel 150 meter hoog, weer verder tot de veerboot van Sandbanks. Daar hebben we zeker 5 kwartier gewacht eer we erop konden. Ze hadden er een goed systeem. De pont had 4 oprijbanen. Als de eerste twee rijen van de boot af waren, mochten de nieuwe er al op terwijl de anderen er nog af moesten. Dat scheelt behoorlijk wat tijd.

We hebben besloten om een rustdag in te lassen. We staan nu op een camping mét douches! Meteen na aankomst hebben we de nieuwe bbq in elkaar gezet. Dit was rond 18:00 uur klaar. Eigenlijk ben ik wel een goede stoker, maar het lukte maar niet om de brand erin te krijgen. Uiteindelijk heeft Jan er maar een paar grote gaten in geboord en pas om 21:00 uur was het vuur net genoeg om de koteletten erop te leggen. Van groente eten kwam niks meer. Want we hadden al genoeg nootjes en glaasjes wijn gedronken. Het werd killer en we zijn weer lekker vroeg erin gedoken.

Zondag ochtend lekker met broodjes met jam en kaas en gekookte eitjes ontbeten. We zijn nu lekker aan het relaxen. Jan zit lekker in een boek over webshops te lezen. Hoe je een webwinkel kunt verbeteren. We hebben een wasje gedraaid en die hangt nu in de zon te drogen. Morgen reizen we weer verder.

Reacties

Reacties

Liesbeth en Drik

Volgens mij loop je al een dag vooruit. Hier is het pas zaterdag hoor!! Of kun jij al in de toekomst vertellen, wat er gaat gebeuren??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!