jan-en-fini-engeland-2017.reismee.nl

11e dag

11e dag

Na weer eens een nacht vol heftige regenbuien, was het vanmorgen toch weer droog en werd het een fantastisch mooie, warme dag. Wel veel wind, maar dat mocht de pret niet drukken. Het klinkt allemaal wel triest met dat rotweer, maar wij genieten toch van alles hoor. En tussen de buien door schijnt de zon en bij ons eigenlijk wel de hele tijd.

Ook op de parkeerplaats bloeide dat oranje bloemetje. Wie weet wat het is, mag het zeggen.

Op weg naar Padstow, daar waar Rick Stein, de beroemde Engelse TV-kok vandaan komt, kwamen we langs Watergate Beach. Maar Nixon hebben we niet gezien. Wel een prachtig uitzicht zoals je op de foto kunt zien.

Padstow is heel toeristisch, waarschijnlijk door zijn illustere bewoner. De haven is heel mooi, niet zo groot wat wel een goed beeld gaf. Veel winkeltjes waaronder natuurlijk ook dat van Rick Stein, met zijn eigen merchandise. Moest ik even bekijken en kwam met een paar cadeautjes naar buiten. Naast het winkeltje is het Café. Daar hebben we lekker geluncht. Niet spectaculair maar wel lekker. En het personeel herkende Troela als een gelijkenis van de hond van Rick Stein, Chalky, ook een Parson Russell Terriër. Troela was weer heel braaf en op een gegeven moment zat ze vol adoratie naar Jan te kijken. Misschien zou ze wat kunnen krijgen????? Ik kocht trouwens een beker met die hond erop voor mezelf.

Er zijn leuke straatjes, hofjes en muurtjes in Padstow.

Daarna onderweg naar ons eigenlijke doel van deze reis. Het kasteel van Koning Arthur van de Ronde Tafel in Tintagel. Een favoriete legende van ons. Jan was hier 40 jaar geleden ook al met zijn broer Cor op een een-cylinder XT500 Yamaha. Lijkt me geen lolletje geweest, daar krijg je een harde kont van. Hè Cor? Hier hebben we veel foto’s gemaakt van de omgeving van de ruïne. Die was nog exact hetzelfde als 40 jaar geleden. Alleen een nieuwe trap maar boven. De oude was ingestort. Het stadje zelf was voor Jan onherkenbaar. Zo commercieel geworden. Het oude postkantoor was nog precies hetzelfde als toen.

We staan geparkeerd op een camperparkeerplaats. Het waaide behoorlijk wat je kunt zien aan de bierblikjes (grapje van ons want er zitten hele sterke magneten onder en we hebben de blikjes schuin gezet…. Hahahaha)

Morgen gaan we richting Glastonbury. Ook een Keltische ruïne of iets dergelijks met mythische waarden. We zien wel waar we uitkomen en hoe we het weer beleven.

peter

nou die bloemen zouden wel eens wilde fresia's kunnen zijn