jan-en-fini-engeland-2017.reismee.nl

16e dag

16e dag, dinsdag

Vanaf Newbridge, zie de foto van de “nieuwe” brug vertrokken we richting Oxford.

Onderweg moesten we over een tolbrug bij Eynsham die over the Thames or Isis lag. Niet lachen! De tolprijs was 0,05 pond. Een stuiver dus! En daar zaten ook nog eens twee mensen in het hokje om het te incasseren. Er was redelijk veel verkeer, maar geen file werk.

Nadat we Oxford ingereden waren, raakten we verstrikt in het stadsverkeer in het oude centrum. Op een gegeven moment zaten we weer eens op een doodlopende weg en moest er gekeerd worden. Na dit gedaan te hebben, zij we weer snel Oxford uitgereden. We hebben het oude centrum dus niet gezien. Er was geen doorkomen aan.

Dan maar naar de volgende ‘attractie’. We zagen dat Woodstock in de buurt was. Daar naar toe gereden. Het dorp in en daar zagen we dat ook Blenheim Palace hier staat. Deze Woodstock is niet dé Woodstock van het festival want dat was in de VS. Maar we vonden het wel leuk.

Op de kaart vond Jan een aantekening van zijn broer Ben bij Silverstone. Daar zijn we ook maar naar toe gereden en zagen dat er het komende weekend autoraces waren. Een entreekaartje begon bij 103 pond! Vandaar naar Buckingham. Het plaatsje dat zijn naam heeft gegeven aan het Koninklijke paleis in London. Via Milton Keynes en Bedford op onze overnachtingsplaats gearriveerd. Deze keer, verrassenderwijze, weer naast een pub in Melchbourne. Vandaag werd er geen eten geserveerd dus hebben we weer lekker zelf eten gemaakt.

Het wordt weer duister en we gaan maar eens een neut in de kroeg drinken.