jan-en-fini-engeland-2017.reismee.nl

Dag 1. We zijn gearriveerd

We zijn in Engeland!

Bij aankomst in Hoek van Holland rond 12 uur waren we auto nr. 4 om in te checken. Dat verraste ons want we hadden Troela nog niet goed uitgelaten en na de incheck mocht dat eigenlijk niet meer. Toch nog maar even laten plassen. Er werd goed op de papieren van Troela gecontroleerd.

Een tip: laat van te voren controleren of de chip van de hond zichtbaar is, want het schijnt nogal eens te gebeuren dat dit niet (meer) het geval is en dan kun je omdraaien want je mag de hond dan niet meenemen. De overtocht was heel rustig. Troela bleef in de auto gedurende de hele reis en ze was dolblij dat ze ons weer zag. Ook hier weer bij de douane een gedegen controle op de papieren van de hond en daarmee was het gedaan. Het ging allemaal heel vlot.

Ons eerste Brit Stops adres was bij een pub zo’n 18 km van de boot vandaan. We werden allerhartelijkst ontvangen. Hebben er op mijn verzoek ‘les in pub gedrag’ ontvangen. Dat wil zeggen, wat doe je wel en wat doe je niet. Dat weten we dus. Lekker gegeten. Jan Guinness gedronken en ik een cyder. Die laatste had veel meer alcohol dan het bier verrassenderwijze. Maar lekker was het.

Moe maar voldaan, gaan we lekker in ons bedje op een hele donkere parkeerplaats waar nóg 4 campers staan. Rustig zat, die andere 4 vertrekken morgen vroeg al om 7 uur en dan hebben wij plaats voor onze ontbijttafel etc.

We hoorden van de pub eigenaar dat we van te voren voor de Elisabeth Bridge bij London moeten betalen. Daar zijn geen tolpoortjes en als je dat niet binnen 24 uur doet, krijg je een flinke boete. Het lukte niet meteen via het internet. Morgen proberen we het nog eens, anders via de telefoon. Dat schijnt ook een optie te zijn.

Bekijk de foto’s maar eens rustig. Die met die buizen op de Moerdijkbrug is een lucky shot. Gewoon geprobeerd en hij is mooi geworden vind ik. Nogal wat foto’s van de boottocht en van het eten in de pub.

Tot morgen dan.

Dees

Goed aangekomen dus! Geweldig zeg, Brit Stops!!!?

Tineke

Leuk verhaal,wens jullie veel plezier.
De poezen op het raam zijn een groot succes, leuke reacties gehad,

Joke van Kampen

Wens jullie een hele mooie vakantie toe. Geniet ervan en rij voorzichtig.