jan-en-fini-engeland-2017.reismee.nl

18e en 19e dag

18e en 19e dag

Bij Congham waren we vlakbij de zomerresidentie van de Queen. Dus er maar even langs gereden. Een prachtig park met grote aparte bomen en een hele hoge muur erom heen. Veel boerderijen en landhuizen die erbij hoorden. In onze fantasie zagen we de Queen in een rood autootje rijden, net als Camilla en Philips zagen we lopen. Let wel in onze fantasie! De dames in de auto leken er behoorlijk op!

Ons oog viel op weer eens een mooi plaatsnamenbord. In dit geval Heacham. We zagen er verschillende tijdens deze reis.

We reden naar het noorden langs de kust van Norfolk aan de Noordzee. Het lijkt een beetje op ons eigen duinenlandschap, met weer van die hele smalle wegen en een waarschuwing voor een lage brug! 4,2 meter! Dat noemen ze hier laag. We zijn lekker op het strand geweest en Troela kon weer rennen dat het een lieve lust was. Op het strand stonden twee oude tractoren waarmee ze kennelijk (nog steeds?) boten mee de zee in en uit rijden. Best wel gek om die zo maar op het strand te zien omdat het nu laag water was en als het water hoger is, ze beslist een flink gedeelte onder staan.

Twee molens gezien, waarvan er een ‘dubbele’ vluchten had en de andere helemaal geen wieken meer alleen een klein windmolentje om energie op te wekken aan de achterkant. Zal wel vanwege de wind en stormen zijn.

Tegen het einde van de dag zijn we op zoek gegaan naar een camping. Op het tweede adres in Belton hadden ze wel een plaats voor ons, maar dan moesten we na één nacht wel even verkassen. Dat hebben we maar aangenomen want het is een bijzonder weekend hier waardoor veel mensen een weekend erop uit trekken en geboekt hadden. Het is het laatste bank holiday weekend van dit jaar.

Meteen maar de bbq aangestoken in de hoop dat het deze keer goed zou gaan. En jawel. Een prachtig vuurtje. Twee grote aardappelen erop, twee makrelen en twee viskoekjes. Alles in de folie. Het werkte prima voor de verandering. Meer geduld denk ik?! Toen we met eten klaar waren gaven de gloeiende kooltjes nog behoorlijk wat aangename warmte want het koelde in de avond toch wel wat af.

Jan maakte een foto van een fraaie zonsondergang. Dat beloofde veel goeds voor de volgende dag. Op het einde van de dag nog wat zotte foto’s gemaakt omdat we beiden toch wel een borreltje (te veel?) op hadden. Nee hoor. We zijn heel matig met de alcohol. We nemen meer mee terug dan we ingeladen hadden thuis.

Vrijdag was het FANTASTISCH weer! Nadat we verkast waren, hebben we lekker een hele dag in de zon zitten lezen, eten, drinken en geluierd. Echt een rustdag.

Jan heeft zich half dood zitten te lachen om een boek van Herman Brusselmans. Daar kun je nu eens echt mee lachen, tenminste als je van die humor houdt.

Morgen vertrekken we richting Harwich. We overnachten dan weer in Little Bentley waar we op de heenweg ook de eerste nacht waren. Dat is niet zo ver van de boot vandaan.

Frits

Bijna weer in je eigen bedje

Joke van Kampen

Wens jullie een hele goede thuisreis.

Liesbeth

Alles goed hier.