jan-en-fini-engeland-2017.reismee.nl

Veel rotondes en heel veel regen!

Dag 2

Van Little Bentley naar een Brit Stops adres. Weer een pub en deze is in Dargate met het toepasselijke adres: Plumpudding Lane! Ze zouden een vermelding in een Michelin gids hebben. We hebben er heerlijk gegeten. We hebben hem goed uit de broek laten hangen. Biertje, biertje, biertje, voorgerechtje, Ribeye, Lamsvlees, kaas als toetje. Nog een biertje en een lekker kopje verse munt thee bij gebrek aan koffie. De machine was kapot! Nu zitten we lekker op ons ‘eigen’ met een zelf gemaakt kopje koffie. Niks er meer bij!!!!!

De dag begon mooi, zoals we eigenlijk ook van onze Noordkaap reis gewend waren. Daarna af en toe een buitje tot tegen het einde van de middag een HOOSBUI van wel en half uur. De heuvelachtige wegen waren omgetoverd in snel stromende rivieren. De auto’s spoten emmers water omhoog. Soms zag je de weg gewoon niet meer en moest je voorzichtig rijden om niet in een onzichtbare put te zakken. Zo erg hadden we het nog niet meegemaakt. Gelukkig is de bus waterdicht. Dat was ook wel eens anders.

Bij aankomst op ons overnachtingadres durfden we de auto niet uit vanwege de nattigheid.

We hebben heel veel moeite gedaan om ons aan te melden voor de tol van de Elizabeth Bridge. Uiteindelijk telefonisch gedaan. Maar ……. We zijn helemaal niet over die brug gegaan. We gingen met een gratis! pontveer een stuk westelijker, in Woolwich.

Heel grappig. Die pont maakt een soort van dansje. Hij draaide rond. Eerst een stukje terug, dan weer vooruit met een draai en weer een stukje terug. De pont van de andere kant hetzelfde en het was een koddig gezicht.

Wat heel benoemenswaard is, zijn de ONTELBARE rotondes. Vaak waren er binnen de 500 meter wel drie. Soms 3 achter elkaar! Pas tegen het einde van de rit konden we zomaar 800 meter rijden zonder rotonde! Het duurde ontzettend land. Als we een gemiddelde van 50 km/uur haalden was het veel. Er kwam geen einde aan. Wij wilden niet via de autowegen en dat hebben we geweten. Maar goed, we zijn nu in Zuid Engeland en klaar voor ons volgende avontuur. We hebben een dashcam en gaan ze eens tellen als we tijd over hebben. e

Johan en Lia

Jan en Fini,

Leuk dat we van jullie reis mee mogen genieten.
Een hele fijne vakantie met veel veilige km.

Groetjes johan en Lia

peter

Gezellig dat wij jullie kunnen volgen,
heel veel veilige km gewenst