jan-en-fini-engeland-2017.reismee.nl

Dag 3, naar Margate en Folkestone

Dag 3: Naar Margate en dan Folkestone

Nadat we vanmorgen lekker buiten in het zonnetje ontbeten hebben, konden we op ons gemak de boel weer inrichten. Vers water mogen tappen. Afval wateren weg kunnen doen en we waren weer op reis.

Mooie dag die begon met een mooie wolkenpracht! Een aankondiging van wat er weer aan het eind van de middag ging gebeuren.

Nog even met Troela langs de bramen gelopen. Wat word je daar hebberig van. Mijn handen waren niet groot genoeg en ze waren heerlijk zoet! Wat een struiken! Wat een vruchten! Ook nog een appel gescoord maar die was heel erg zuur! Dat wordt appelmoes morgen!

Lekker op ons gemak, met weer veel rotondes, naar Margate gereden. Daar hadden we wel zin in. We zijn in de Grotto geweest. Een grot die in de helft van de 19e eeuw ontdekt is, helemaal gedecoreerd met schelpen. Men heeft geen idee wie dat gedaan heeft. Het was aardig, maar niet spectaculair. Net als trouwens de rest van Margate. Wat een vergane glorie zeg, en een troep! De stad deed me een beetje denken aan Paducah, Kentucky in de VS (een quilt museum). Een soort gelijke vergane glorie maar dáár is de stad druk doende om het weer op te knappen. Zij laten kunstenaars daar gratis wonen en samen knappen ze de huizen op.

Direct aan zee hebben we natuurlijk staan kijken. Een helling om de reddingsboot te water te laten. Het weer was lekker rustig maar toch zag je de golven tegen de kade opspatten.

Hier aten we onze eerste Fish & Chips. Heel erg lekker. De lokale mensen kwamen zelfs hierheen om ze te eten. De beste van Margate. Wij ook weer heel gelukkig!

We overnachten nu weer bij een pub in Folkestone. Lekkere curries gegeten voor een zacht prijsje.

Morgen lekker langs de kust naar het westen. Richting Hastings. Maar zien wat het ons brengt.

Oh ja, aan het einde van de middag begon het weer gigantisch te regenen. Weer zo’n waterballet als gisteren. Misschien niet zó erg maar wel weer heel veel.

We reden vandaag over weggetjes die zo smal waren dat we een keer achteruit naar een kruising moesten om een andere auto door te laten.

Dit was het weer voor vandaag. Tot gauw!ver