jan-en-fini-engeland-2017.reismee.nl

4e dag

4e dag

Van Folkestone via Hythe en New Romney, zijn we naar Dungeness Denge Beach gereden.

Weer een goede nacht gehad en op ons gemakje opgestaan. Ontbeten en rond een uur of 11 vertrokken richting Hastings. Onderweg gestopt op Denge Beach bij Dungeness. We zagen niet alleen heel veel schelpen maar ook een soort van kool op het strand. Ik heb het geproefd en het smaakte inderdaad naar kool. Geen idee wat het is. Troela vond het ook interessant. Wie het weet mag het zeggen.

Een leuk smal spoor stoomtreintje gezien. Schelpen gevonden en gauw weer terug de bus in, in verband met het weer! Waarna we in de zonneschijn, via de kustweg naar Hastings en daar over de boulevard zijn gereden. Gelukkig was het er druk, dus we konden stapvoets rijden en genieten van het moois. Kermis! Mooie oude pier! Prachtige oude Victoriaanse? gevels en hotels! Hier moet vroeger de beau monde van Engeland op bezoek geweest zijn. Een veel mooiere plaats dan gisteren in Margate. Niet te vergelijken.

Nog weer een stuk verder met af en toe een uitstapje naar het kiezelstrand zijn we naar Beachy Head gereden. Omdat dit stuk uitsteekt de oceaan in, hebben we een mooi uitzicht op Eastbournes Pier. Bij Beachy Heaed moet nogal wat gebeurd zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog. Er stond een monument ter nagedachtenis aan de 110.000 vliegeniers die gesneuveld zijn. Dit was het laatste punt dat zij van Engeland gezien hebben. Indrukwekkend.

Het was lekker weer met een flinke bries en dat zie je wel aan onze haren, van mij en van Troela.

We staan nu weer bij een pub in Peacehaven. Hier vlakbij vertrekt een ferry naar Dieppe in Frankrijk. We staan lekker redelijk horizontaal nadat Jan de blokken voor het eerst onder de wielen gereden heeft. Deze liggen al zeker 2 jaar in de bus en nu zijn ze eindelijk een keer van pas gekomen. Een wijntje uit onze eigen cave en eten uit onze eigen pannen. Ook heel lekker en zeker voldoening gevend.

Troela ligt lekker te slapen want die heeft vandaag heel wat onder haar voetjes gehad.

Cor

Hastings is zeker de moeite van het bezoeken waard. Jammer dat ik geen foto's kan laten zien hier maar je moet me op mijn woord geloven. Mooi kasteel bovenaan de rotswand, langs de pier. Oude kanonnen etc. Prachtig park.... wellicht een andere keer eens bezoeken? Goede reis verder....