jan-en-fini-engeland-2017.reismee.nl

5e dag

5e dag

Van Peacehaven naar Hordle

De dag begon weer met een prachtige blauwe lucht. We hebben weer lekker ontbeten en na nog wat gewandeld te hebben, zijn we weer op stap gegaan en langs de kust gereden. We zagen vanaf ons plekje de krijtrotsen mooi in de zon liggen. We hebben onderweg heel veel moois gezien. Een jachthaven in de oceaan met versterkte kade. Heel apart. Brighton is een prachtige stad! Ook weer mooi onderhouden gebouwen en heel veel vakantiegangers. Het weer was er ook naar. Je ziet er ook heel veel van die ā€˜opvouwbareā€™ strandhutjes. Het deed me denken aan de Franse kust onder Calais. Ze waren wel erg klein. Of je er in kon slapen, vraag ik me af. Ik schat zoā€™n 1,5 x 2,5 mtr.

Al rijdend kwamen we weer zat rotondes tegen en ook een voorbeeld van twee rotondes vlak na elkaar. Dat kan nogal eens voor wat verwarring zorgen. We moesten ook voor een spoorwegovergang wachten. 3 x! Elke 2 minuten! Er mochten telkens maar 3 autoā€™s door en dan gingen de bomen weer omlaag. Je kunt je de file wel voorstellen denk ik.

Op een gegeven moment moesten we via Southampton en daarom zijn we maar via de autosnelweg gegaan want om dwars door de voorsteden van Southampton te rijden, sprak ons niet zo aan. Tot dusver hebben we de autowegen vermeden en meestal kleine wegen genomen. Nu was het praktischer m het niet te doen. Zodra we de stad voorbij waren, zijn we weer van de autosnelweg afgegaan en weer linea recta richting het zuiden gereden naar de kust. Daar reden we achter een hele oude Reliant Rialto en wat dacht je wat. Op de achterruit stond: ā€œBuilt 4 speedā€. Lachen!

Na wat gezoek naar een camping (want we wilden wel eens douchen!) kwamen we terecht op een boeren camping Fairmeads Farm in Hordle. We moesten aan Van Loonā€™s Hoekske denken, maar hier geen douche! Wel koud water. Dus dan maar weer wassen aan de aanrecht zoals we vroeger deden.

Troela zat zo vol aandacht naar de nootjes te kijken dat ze helemaal geen bezwaar had tegen het snoer wat over haar snuit hing. Daar moest ook een foto van.